štvrtok 2. októbra 2014

Dema 12 hodín, Belá, Nižné Kamence

Na jar mala byť prvá cyklistická 12-hodinovka, ktorú som mal zaznamenať. Kvôli neprestajným dažďom sa ale tak nestalo. Preteky sa kvôli bezpečiu jazdcov zrušili. Na jeseň bol druhý pokus. Aj tentokrát obloha výdatne nakŕmila zem vodou. Preteky sa nezrušili. Podľa predpovede v deň štartu nemalo pršať. Lenže náhle zmeny v prúdení vzduchu si zmysleli inak. Ráno pršalo. Premočená trať sľubovala bahnisté 12-hodinové peklo. Štart bol o 9:00 a ani vtedy dážď neutíchal. Vedel som, že kamera dokáže odolať miernemu dažďu, a tak som neváhal a zaznamenával úvod pretekov. Do hodiny prestalo pršať. Cyklisti mali čo robiť, aby ostali v sedle, tak ako aj ja na nohách. Niektorí radšej dobrovoľne zosadli. Rozhodol som sa behať po trati len s Glidecam, čo sa ukázalo ako dobrá voľba. S „lietajúcimi“ zábermi som bol spokojný, aj keď sa stále mám čo učiť pri ovládaní tohto stabilizátora. 5-kilometrové kolo otočili cyklisti v priemere za 20 minút, takže som nemusel dlho čakať na jednom mieste. Medzi natáčaním som aj porobil pár fotiek. Ku koncu, keď sa zotmelo, experimentoval som s bleskom. Až pokým sa nezačali sťažovať cyklisti, že ich oslepuje.

Chcel som čo najrýchlejšie zostrihať video, kým bol maratón ešte čerstvý. Skladbu som v priebehu hodiny našiel, zaplatil za ňu a za deň a pol zostrihal video. Nepoužil som žiadne extra efekty alebo nezvyčajný strih. Malo to byť len jednoduché videjko. Vďaka prevažnému množstvu Glidecam záberov mal zostrih dynamickejší nádych. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára